2015. december 19., szombat

Nyílik Advent tizenkilencedik ablaka

Ma új leves került az asztalra.
Most próbáltam. Nekem nagyon ízlik, de nem hozott osztatlan sikert. Tesóm aszonta, nem kér több ilyet. Feriből kihúztunk egy "Nem rossz"-at, ami annyit tesz, nem meri megmondani, hogy ez neki furi volt. Jonatán az én és a leves pártján állt (természetesen).

Íme:

Viking leves
Az arányokat az ízlés, az étvágy, a fazék és a család nagysága adja.

Szalonna zsíron a vöröshagymát üvegesre párolom, majd a fűszereket is átfuttatom: babér, bors, fokhagyma. Rádobom az apróra vágott zöldségeket: gomba, sárgarépa, fehérrépa, zeller, karalábé. Lisztel meghintem és kicsit pirítom. Sózom, felöntöm vízzel.
Amíg fő, összedolgozom a gombócba valót:
Darált hús, csirke máj (megsütöm és durván összetöröm), kemény tojás (apróra vágom), só, bors, petrezselyem, nyers tojás, pici morzsa.
Ha megpuhult a zöldség, a masszából diónyi gombócokat formázok és a rotyogó levesbe dobálom.
Főzők bele tésztát is, majd a legvégén főzőtejszínnel (lehet tejföl is) nyakon öntöm. Még forr egy kicsit, és kész.

_______________________________________

Vállaltam (hű már mikor?), hogy két kis díszszekrényt kidekorálok. Na, végre rászántam magam a befejezésükre. Ez is kész.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése