2016. január 3., vasárnap

Nagyapám fotói

Régen egy amatőr fotográfus is jobban értette magát a fotózás technikáját, mint manapság mi akik nem is tudjuk igazán értékelni a gépek fejlettségét, csak kattintgatunk ide-oda.
Ezüstlemez, filmnegatív, dia, fotópapír, előhívás, sötétkamra varázsszavak elhalványultak a mai felületes, selfi-s, internetes, digitális világban.

A kis gyerek a képen egy régmúltból bámul ránk, amiről azt képzeljük, hogy egészen más, mint a saját korunk, pedig ugyan azok a célok, vágyak, érzések hajtják az embereket most is.
A kis gyerek a képen a nagyapám (érdekes a hátoldal is), és a másik műterem fotón is ő van (olyan, mint Páger Antal, nem?)







Földi László (1907-1955)

A papa hobbija a fényképezés volt, és én szeretem a régi fotókat.
Újra beletúrtam a sárguló képek közé, sőt a gardróbban is találtam olyan albumokat, amit még nem is láttam.
Közzé teszek párat, hátha mást is érdekel.


BÚÉK!
Buli akkor is volt
(az ORION majdnemhifi állat)
 

Lillafüred látkép

 Nem tudom az a Trianon ellenes véset még ott van e az alagút felett

Hajléktalanok a negyvenes években

Honvédeink üzennek

Ezt a képet valami újság pályázatra küldhette be, mert ez volt a hátára írva.
(A mama volt a modell)

Orosz tank '42-ből

Ez a három fotó nem tudom melyik repülőtéren készülhetett, de az emberek igazi karakterek, nagyon jó az a motorkerékpár, a kukoricás maradéka vicces, és figyeld a repülőgép nevét: Justice for Hungary

Egy kis propaganda

Vidék

Város

Helyi vagányok


Almafa

Csendélet

Papa nagyon szeretett kirándulni is

Ha gyerek a téma, akkor Anyu a modell

Végül egy kis karácsony
Anyám nagyon döbbent arcot vág. Nem csoda, amilyen rémbabákat kapott :)

A kis kályha még mindig meg van. Én is játszottam vele.
Pöpec egy darab, ki is van samottozva, mint a nagyok.
Papa szakmája lakatos volt, maga bütykölte.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése