2015. október 25., vasárnap

Csönded vagyok

Vasárnapi verselő.

Manapság ki olvas verset?  Én is ritkábban forgatom már a kedvenceket, de azért ott vannak. Fel-fel bukkannak a homályból. És ki ne szeretné a jó dal szövegeket? A rapet is nagyon nyomják a téren, tehát van rá igény, csak más alakot ölt, s néha fel sem ismerni.
A verset nem mindegy ki írja.
A verset nem mindegy ki olvassa.
A verset nem mindegy ki adja elő.
A lényeg, mi csapódik le.


Bereményi Géza - Csönded vagyok

Most elmondom, mid vagyok, mid nem neked.
Vártál ha magadról szép éneket,
dicsérő éneked én nem leszek,
mi más is lehetnék: csak csönd neked.

E szó jó: csönd vagyok, csönded vagyok
Ha rám így kedved van, maradhatok,
ülhetsz csak tűrve, hogy dal nem dicsér,
se jel, se lán csak csönd, mely égig ér.

S folytatom, mid vagyok, mid nem neked,
ha vártál lángot, az nem lehetek,
fölébem hajolj lásd hamu vagyok,
belőlem csak jövőd jósolhatod.

Most elmondtam, mid vagyok, mid nem neked.
Vártál ha magadról szép éneket,
dicsérő éneked én nem leszek,
mi más is lehetnék: csak csönd neked.


Cseh Tamás:
30Y Beck Zoli:
Punnany Massif:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése