2015. augusztus 29., szombat

Elfogyott a gyömbér szörp

Nagyon melegek voltak ezek a kánikula hullámok, és igencsak rájártam a szörpökre.
Idei sláger a gyömbérszörp volt. VOLT. Mert elfogyott. Főzhetek újat.
Addig a virágszörpöket szürcsölöm.
KUTYULJATOK TI IS!
(Sosem tudtam, hogy ezeket a törpbulizenéket komolyan gondolják, vagy viccnek szánják a zalkotók. Én paródiának kezelem, bár még nem döntöttem el, hogy az énekest, a hupikékeket, vagy esetleg a közönséget gúnyolják-e.
Két dolog biztos. Egy: a Tesóm régen erre a zenére sütötte a palacsintát és nagyon finom lett. Kettő: ha egyszer meghallasz egy ilyen törpösítést, dúdolod és egy hétig vissza-visszatér a fejedbe. A fene.) 


Gyömbér szörp:
  • Legalább 25 dkg gyömbért meghámozok, és belereszelem egy lábosba.
  • 2 kg cukrot adok hozzá
  • 1 dkg citrom savval megszórom
  • 2 liter vízzel felengedem
  • Össze melegítem, kevergetem, és forrástól 15 percig rotyogtatom.
  • Alaposan leszűröm. Üvegekben száraz dunsztba rakom.
  • Hígítás 1:5 (Ha szénsavasan kevered, olyan mint a Kanadadráj :)

Tavaszi virág szörpök:

- Szedek egy közérteszacskónyi virágot, lehetőleg eső után a reggeli órákban. Olyan virág jó, ami szépen ki van nyílva, és illatozik. Figyelem a levéltetveket is, mert pár növényt undokul beborítanak.
  • Bodza (A tányérvirágzatot használom. A gyalogbodza nem jó!))
  • Akác (Csak illatos virág kell, és lecsumázom, mint a ribizlit. Sárga akác nem jó, mérgező!)
  • Turbolya (A virágos növény ánizsos levelét is használom)
  • Rózsa (még nem próbáltam, mert nehéz tiszta (se permetezés, se tetű) és főleg illatos rózsát szedni)
  • Orgona (Jövő tavasszal kipróbálom ezt is)
- A módszer ugyanaz mindegyiknél:
  • 3-4 literes üvegbe rakom a tiszta virágokat.
  • 1 evőkanál citromsavat szórok rá (citrom karikákat is rakhatunk bele), és felöntöm hideg vízzel.
  • 3 napig letakarva, árnyékos helyen állni hagyom. Néha kavargatom.
  • 1 kg cukorral felfőzöm a leszűrt levet. (15 percet forralom)
  • Forrón üvegekbe töltöm, majd száraz dunsztba rakom.
Levendula szörp:
  • 3-4 literes üvegbe
  • 3 marék szárított levendula virág
  • Borsmenta ízlés szerint (2 szál elég)
  • 1 evőkanál citromsav
  • Forró vízzel öntöm fel az üveget, hogy beinduljon a cucc
  • 2-3 napig áll. Kevergetem.
  • 1 kg cukorral felfőzöm a leszűrt levet. (15 percet forralom)
  • Forrón üvegekbe töltöm, majd száraz dunsztba rakom.
- Ajánlott hígítás 1:4 (plusz vodka a bajnokoknak)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése