2016. február 23., kedd

Csavard meg



Tészta (ami az átkozott sóskifli édes változata)

  • 18 púpos evőkanál liszt
  • 1 csomag szárított élesztő
  • 2 evőkanál cukor
  • 1 csomag citromos cukor (vagy vaníliás)
  • csipet só
  • ujjnyi darabka friss reszelt gyömbér
  • 2 tojás
  • 2 dl langyos tej
  • 5 dkg olvasztott vaj
Bele
  • kakaókrém 
  • igazi kakaópor
A neten találtam ezt a képet. Igazándiból ezt a technikát a próbáltam ki.

A tésztát összegyúrom, kidolgozom és egy órát meleg helyen kelesztem.
Mikor szépen megkelt, négy egyforma részre osztom, köröket nyújtok belőlük, és közé kakaókrémet kenek, plusz megszórom kakaóval is (hogy tényleg kakaó legyen). A rétegelt tésztát a képen látott módon próbálom bevagdosni és megtekerni.
10 percet még így is kelesztem, tetejét tojással lekenem és megsütöm.

Na, az én kalácsom látható módon nem lett olyan.
Nem bánom, mert a "Csúnya, de finom" kategóriában viszi a pálmát. Hmm!
A tészta porhany, a közepe kakaótól szaftos, a gyömbér-citrom páros íze abbahagyhatatlanná teszi a kalács majszolást.
A másnapi maradékért kisebb harc folyt (testvériesen feleztünk, enyém lett a nagyobb rész).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése