2021. szeptember 18., szombat

Az állatok kertje

A Fővárosi Állat-és Növénykert tényleg egy kert. És nem csak a bájos japánkertre gondolok a bonsai fákkal, hanem az egész intézményben olyan sok fa és növény van, hogy szinte eltévedve bolyon az ember köztük. Persze igazából az állatok miatt mentem, de ez így együtt a jó.
Mindig kicsit vegyes érzelmekkel jöttem ide, mert vonzanak az állatok, de némelyiken láttam, nem boldog itt. Viszont a többségnek olyan remek élőhelyet biztosítanak, hogy öröm nézni a jól beilleszkedő elégedett kis csapatokat.
Szerintem legfőbb gond a látogatókkal van. Én igyekeztem "jólviselkedni", de az emberállatok szörnyeteg, vagy csak bárgyú egyedei láttán (kb.95%) szégyeltem magam.

Kicsit sűrűbben jövök majd, mert jó volt csak úgy szemlélődni.


Elsősorban a pingvinek miatt szerveztem magamnak ezt a kirándulást. Tízkor reggeliznek. Látni akartam őket.

Egy gém is odaült a maradék halat várva.



A prérikutya család kukoricázott és vegánkodott.

Az Állatkert régi épületei nagyon pazar műemlékek.
Én is elfogadnám lakhandinak.

A legtöbb lakó tette a dolgát: evett, ivott, kiabált, de főleg szuszókált.

A virágok is megvártak, egy nyár végéi búcsúra.
Szobrok bújnak meg a sűrű növényzetben.

A lepkeházban sok pillangó libegett, de nehéz használható fotót lőni róluk.

Az élénk szurikáta csapatnak szigorú, néha kegyetlen szabályai vannak, viszont annyira élvezik a családi együttlétezést, mintha egy élőlény lenne az összes cuki kis manguszta.

A nagy tavon meg zajlott a szerintem menetrend szerinti pelikán ugratás.
A teknősök napoznak. A teknősök sokan vannak. Belavíroznak a bohó pelikánok, akik játszanak, pancsolnak, kanalazgatnak, vicceskednek. Aztán az egyik elkezdi lepakolni a flegma teknősöket a fatörzsekről. Vízbe löki őket, arrébb rakja, megfürdeti. Rém elégedett magával. A kormoránok csak figyelnek, mint valami pedellus, aztán ők is vízre szállnak, le-lebuknak, és meglepetés szerűen alulról ráijesztenek egy-egy rosszcsont pelikánra, akik nagyot ugranak.
Legközelebb lefilmezem.

A városi madarak ide járnak potyázni. Jól él itt a galamb, varjú, csóka, de az igazi király a veréb.


Furcsán telik az idő ebben az elvarázsolt kertben. A túl sok látnivaló mellet úgy érzem, valamit elszalasztottam, s közben el is fáradtam.
Na, majd legközelebb.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése