2021. november 21., vasárnap

Szvetlana Alekszijevics: Csernobili ima (könyvjelző)


- Stílus: 10 pont
- Tartalom: 10 pont
- Hatás: 10 pont
- Hangulat: Értetlen halál, elárult, magára hagyott nép
- Külcsín: értékelhetetlen Ebook
- Újrázás: Soha többé, de el kellett olvasnom
- Tanulság: Földanyácska széttépi gyermekeit

     Amikor a robbanás híre elért hozzánk, csak annyit észleltem belőle, hogy 2 forint volt a fejes saláta. Soha nem ettem annyi tojásos nokedlit, mint abban az évben.
Persze utána ahogy az információk tisztultak (hírek, rémhírek, para és legyintés) lett már valami fogalmam a katasztrófáról, de még mindig messzinek éreztem a tragédiát. Pedig az egész világra kihat minden ilyen baleset, akár tudunk róla, akár nem. Persze azóta megnéztem a Csernobil sorozatot is, ami kicsit helyre rakja a zavaros történéseket. Olvastam ilyen-olyan tudományos írást, hátha megértek valamit.
     De mit lát, érez, mit tud, mit fog fel, aki ott volt, ott élt, ott halt? Ők szólalnak meg a riport szerű, megrázó könyvben.
Én az árulás könyvének hívnám. Mert higgy Istenben, higgy az emberekben, a szocializmusban, a természetben, vagy akár a tudományban, itt szétporlad minden törvény szabály vagy norma, és te ott állsz elárulva, üresen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése