2013. április 9., kedd

Foltos süti (dangerous)


          KÉTSZÍNŰ KEKSZ

50 dkg liszt
20 dkg cukor
20-25 dkg puha margarin
2 tojás
1 csomag vaniliáscukor
citrom aroma
3 evőkanál kakaó



Összedolgozzuk a tésztát, de csak a felébe rakunk kakaót.
Folpack vagy nejlonzacskó segítségével kinyújtjuk és egymásra helyezve a kétszínű lapot, feltekerjük. (Variálhatjuk a mintákat márványosra vagy millefiori szerűre).
A becsomagolt rudakat a fagyasztóba szilárdra hűtjük. Utána kb 3 mm-es szeletekre vágjuk és sütőpapíron ropogósra sütjük a mintás korongokat. (vigyázz könnyen odakap és a kakaó keserű lesz!)

Sokáig lehet tárolni dobozban, de mivel ez egy veszélyes kétszínű keksz,
gyorsan és gondolkozás nélkül el fogom pusztítani.


JÓ játék: amikor gyurmázom a mintákat.
JÓ illat: amikor sütöm.
JÓ íz: amikor eszem.
És JOnatánnak is nagyon bejön.


Utóirat:
Persze megint variáltam. Nem akartam művészkedni, ezért egyszínűre váltottam és kihagytam a kakaót. Viszont a lisztből 10dkg-ot kókuszreszelékkel helyettesítettem. Nem egy bounty szelet, de így porhanyósabb lett, no és kapott egy kis csokicsurgást is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése